10 powodów, dlaczego Twoja firma powinna być obecna na Instagramie

Kilka lat temu popularny był kawał, w którym pytano, ile waży jeden hipster. Odpowiedź brzmiała: jeden Insta-gram. Aplikacja, która kiedyś kojarzona była jedynie z użytkownikami iPhonów, przeniosła się na inne platformy i zdobyła masę nowych użytkowników i wielbicieli. Ewoluowała. Jesienią 2015 roku Instagram ogłosił możliwość zamieszczania reklam w swojej aplikacji, a marketerzy związani z mediami społecznościowymi wstrzymali oddech. Rozpoczęły się debaty na temat przyszłości aplikacji, wiele osób prognozowało jej upadek. Wszakże Instagram, kupiony w 2012 roku przez Marka Zuckerberga za okrągły miliard dolarów, dawał możliwości wyświetlania reklam na swoim news feedzie. Jednak wcześniej były to zamknięte kampanie ustalane indywidualnie, dostępne jedynie dla dużych marek. Granica ta została całkowicie zniesiona 1 października 2015 roku.

Wyobraź sobie, że przechadzasz się modną i dobrze zaprojektowaną ulicą. Choć jest na niej wielu ludzi, Ty dostrzegasz swoich znajomych, z którymi możesz wymieniać opinie i powspominać wspólne spotkania i wyjazdy. W witrynach widzisz różne marki, które kuszą Cię atrakcyjnymi produktami lub usługami. Zastanawiasz się pewnie, ile kosztuje wynajem takiego lokalu. Może się zdziwisz, ale jest on całkowicie za darmo. Tak w skrócie można opisać, jak działa Instagram. Już pewien czas temu zauważono, że większość użytkowników mediów społecznościowych w pierwszej kolejności patrzy na grafikę wpisu, a dopiero potem na jego treść. To zjawisko wykorzystuje Instagram, który w porównaniu do Facebooka jeszcze bardziej skupia się na stronie wizualnej. Wycofujesz się i zastanawiasz, czy to na pewno najlepsze miejsce dla Ciebie? Pozwól, że przedstawię 10 argumentów, które przekonają Cię, aby zrobić krok do przodu.

  1. W niektórych rankingach ukazujących liczbę aktywnych użytkowników na poszczególnych platformach społecznościowych, Instagram plasuje się na 3 miejscu. Wyprzedzają go jedynie YouTube i oczywiście… Facebook! To silny argument, za którym przemawiają konkretne liczby. W połowie 2016 roku serwis ogłosił, że ma ponad 500 milionów aktywnych użytkowników.
  2. Według analiz GWI Insight Report, obecność w mediach społecznościowych jest trzecią czynnością w ciągu dnia, której poświęcamy najwięcej wolnego czasu. Wyprzedza ją jedzenie, picie oraz oglądanie telewizji. Kiedy weźmiemy pod uwagę fakt, że użytkownicy Instagrama są drudzy w kolejności, jeżeli chodzi o ilość czasu spędzanego na portalu nie zdziwi nas fakt, że w tych samych badaniach 80% użytkowników przegląda media społecznościowe z poziomu smartfona!
  3. Filtry i aplikacje dodatkowe pomagają w atrakcyjnym przedstawieniu Twojej firmy. Twórcy Instagrama nie zasypują gruszek w popiele, i od czasu powstania aplikacji, stworzyli dodatkowe narzędzia, które w łatwy sposób pomagają użytkownikom „podrasować” zrobione przez nas zdjęcia, np. Layout, Boomerang czy Hyperlapse. Zmieniają się także sposoby, w jaki można komunikować się za pomocą aplikacji. Oprócz standardowej tablicy, na której wyświetlane są zdjęcia, w 2016 roku dodano nową opcję – Instagram Stories. Pozwala ona na bardziej bezpośrednią relację z odbiorcami, za pomocą krótkich filmików o ograniczonym czasie wyświetlania. Ten ruch pozwolił zdobyć młodszą rzeszę zwolenników aplikacji.
  4. Najbardziej wyczekiwaną zmianą na Instagramie było pojawienie się nowego rodzaju profilu – biznesowego. Przekształcenie dostępne jest już dla każdego użytkownika. Wystarczy połączyć profil z obsługiwanym fanpagem, na którym mamy uprawnienia administratora. Co daje profil biznesowy? Przede wszystkim dodatkowy CTA w profilu (button kontakt) i wgląd w statystyki, które do niedawna były dostępne jedynie przez aplikacje zewnętrzne. W nowej sekcji możemy podejrzeć statystyki z minionego tygodnia, w tym:
  • ogólny zasięg i wyświetlenia naszych postów oraz profilu,
  • liczbę kliknięć w link bio,
  • najpopularniejsze posty,
  • aktywność (wg dni i godzin) obserwujących,
  • więcej informacji o obserwujących osobach (ich najpopularniejsze lokalizacje, podział demograficzny).
  1. Instagram zapowiada, że w tym roku (2017), marketerzy doczekają się możliwości aktywnej konwersji zaangażowanych użytkowników w postaci zakupionych produktów/usług. Aplikacja testuje obecnie, na wybranych kontach, funkcje oznaczania produktów, opisania ich i przekierowania na stronę z potwierdzeniem płatności poprzez button – Shop Now. Uprości to skomplikowaną dotychczas drogę: post -> produkt -> link w bio -> szukanie danego produktu -> sklep -> zakup do ścieżki post -> produkt -> zakup.
  2. Jednym z popularniejszych haseł ostatnich lat jest Visual Marketing. Media społecznościowe dostosowały swój wygląd tak, aby jeszcze lepiej eksponować marki i produkty oraz ułatwić dostęp do nich. Strona wizualna staje się coraz ważniejsza, a Instagram zdaje się doskonale wpisywać w to pojęcie.
  3. Komunikacja za pomocą Instagarama wspiera proces zapamiętywania produktów, który opiera się na teorii, że 80% użytkowników Internetu zapamiętuje lepiej to, co miało okazję zobaczyć. Wizualna zawartość wpisów dociera 60 000 razy szybciej niż tekst! Uzasadnione jest to szerszymi badaniami, które dodatkowo dowodzą, że komunikacja międzyludzka w 93% jest niewerbalna, a 90% informacji przekazywanych do mózgu jest w formie wizualnej.
  4. Millenialsi to 11 mln Polaków, którzy już dziś stanowią około połowę osób w tzw. wieku produkcyjnym. Urodzeni między rokiem 1980-2000 już za 10 lat będą główną siłą napędową gospodarki. Nie bez znaczenia pozostaje więc fakt, że ponad połowa z nich posiada konto na Instagramie, z którego korzysta codziennie.
  5. Każdy z marketerów walczy o wzbudzenie zainteresowania wśród obiorców. Poszukując więc ciekawego narzędzia zaciekawić powinien fakt, że w przeciągu ostatniego roku zaangażowanie per post na Instagramie wzrosło o 53%. Największą aktywność budzą obecnie posty z hasztagami oraz oznaczeniem lokalizacji – średnio 43 061 odbiorców, natomiast średni zasięg wynosił 31,827 użytkowników aplikacji.
  6. Jeżeli Twoja marka posiada fanpage na Facebooku, promocja na Instagramie będzie doskonale współgrała z innymi kampaniami. Aż 54% firm, które promują się na Instagramie, wspierają promocję swojego profilu poprzez Facebook, zwiększając ilość swoich fanów o ponad 163%.

Teraz, kiedy już przekonałem Cię, że warto promować swoją markę lub produkty na Instagramie, możesz spróbować swoich sił albo skontaktować się z nami. Z przyjemnością zaprojektujemy skuteczną kampanię, która będzie łączyć się z fanpagem i strategią komunikacji Twojej firmy.