Pierwsza pomoc w kampaniach społecznych – przegląd subiektywny

Tym razem inspiracją do powstania subiektywnego przeglądu reklam stał się przypadający 8 września Światowy Dzień Pierwszej Pomocy. Uważamy, że temat jest szalenie ważny, dlatego zachęcamy do czytania, oglądania i puszczania dalej w świat – mamy nadzieję, że ktoś z Was poczuje się zachęcony do odświeżenia wiedzy.

Zaczynamy od polskiego podwórka. AXA już od kilku lat angażuje się w działania edukacyjne dotyczące pierwszej pomocy. Ostatnio (w czerwcu 2018 roku) postanowili rozszerzyć zakres tych działań, wypuszczając ogólnopolską kampanię pod hasłem #maszmoc.

Pewne zachowania warto wpajać już dzieciom. A jak najłatwiej do nich dotrzeć? Poprzez wesołą, wpadajacą w ucho piosenkę.

Zrobiło się zbyt dziecinnie? Nie ma sprawy, CPR można też utrwalać, łącząc gangsterskie klimaty i… przebój Bee Gees.

A Rosjanie, jak zwykle, lecą po bandzie. W poniższe klikacie na własną odpowiedzialność 😉

Otaczają nas zwyczajne przedmioty, które, wbrew pozorom, mogą przydać się przy udzielaniu pomocy. W jaki sposób możemy je wykorzystac pokazują proste i przejrzyste plakaty Saint John Ambulance.


Tutaj możecie je zobaczyć:
Codzienne przedmioty w pierwszej pomocy

Niewiedza jest czasem barierą nie do pokonania.

Na koniec zostawiamy Was z kampanią, która mrozi krew w żyłach. Wciąż zbyt mało osób wie, jak udzielać pierwszej pomocy. Na szczęście, kiedy mały chłopiec spada z drzewa, przez okno dostrzega go wolontariuszka Saint John Ambulance i rusza z pomocą… ale czy na pewno?