Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, aby skutecznie wypozycjonować stronę WWW sklepu z wędkami na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.pl? Dla lokalizacji „Gdynia” konkurencja po frazach „sklep wędkarski” wynosi 1 490 000 wyników, w przypadku hasła lokalnego „sklep wędkarski Gdynia” odpowiednio 69 300. Im więcej wyników dla konkretnego hasła znajduje wyszukiwarka, tym trudniej będzie znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki.
W zależności od obranej strategii marketingowej, rozwiązania mogą być dwa. Jeśli nasz sklep jest prężnie działającym sklepem internetowym sprzedającym wędki i spławiki, rekomendowanym rozwiązaniem będzie promocja po ogólnych słowach kluczowych. Natomiast jeśli nie mamy jeszcze rozwiniętej sprzedaży internetowej i Klienci odwiedzają nas osobiście, promocja powinna odbywać się po słowach kluczowych lokalnych. W omawianym przypadku dominuje wiązany model zakupów, jedno zamówienie dotyczy najczęściej kilku, nawet kilkunastu przedmiotów.
Koszt pozycjonowania strony będzie w dużej mierze zależał od budowy samej strony WWW, jej optymalizacji pod kątem robotów Google. Dobrze przygotowany sklep to więcej niż połowa sukcesu. Na pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają również takie czynniki, jak: wiek domeny, historia, ale także konkurencyjność danej branży. „Spławiki” to branża o średniej konkurencyjności. W przypadku sklepu internetowego, oprócz pozycjonowania wybranych ogólnych słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników, doskonale sprawdza się metoda „długiego ogona”, dzięki której Google wyświetli wysoko w wynikach poszczególne produkty z naszego sklepu.
Aby skutecznie wypozycjonować stronę sklepu (wiemy, że pozycjonowanie to proces nienaturalny), używając „dozwolonych” metod przy standardowym modelu rozliczeń, czyli płatności za efekt, musimy liczyć się z kosztem ok. 2 000 zł miesięcznie za zestaw 10-20 słów kluczowych. Oczywiście, pozycjonowanie może dotyczyć dowolnej ilości słów kluczowych, wtedy koszty rosną wraz z liczbą pozycjonowanych słów kluczowych. Efekt w postaci pozycji będzie widoczny w ciągu 3-5 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac. W tym czasie rekomendujemy dodatkowe akcje: kampanie AdWords i w mediach społecznościowych, aktywność na blogach oraz artykuły sponsorowane w serwisach zewnętrznych, dzięki którym ożywimy ruch na naszej stronie sklepu i – co najważniejsze – wygenerujemy pierwsze konwersje.