Bardzo często pomijanymi potencjalnymi klientami firmy SEO są firmy lokalne, swoje usługi świadczące w ograniczonym rejonie zawężonym do województwa lub nawet miasta. W poniższym artykule przybliżę co firma „lokalna” może zyskać dzięki SEO na poziomie lokalnym.
Optymalizacja witryny pod wyniki wyszukiwania związane z rejonem na którym działa firma – województwo / miasto.
Przykład: Strona zakładu mechaniki samochodowej w Gdańsku
1. Odpowiedni komunikat w znaczniku witryny
Jeżeli tytuł strony głównej strony internetowej będzie zbyt ogólny wtedy strona będzie głównie konkurowała z wynikami wyszukiwania np. sieci zakładów mechaniki samochodowej działającej w całej Polsce.
TITLE: Mechanik – {Nazwa firmy}
TITLE: Zakład mechaniki samochodowej – {Nazwa firmy}
TITLE: Mechanika samochodowa – {Nazwa firmy}
TITLE: Naprawa aut – {Nazwa firmy}
Wystarczy wprowadzić następującą modyfikację aby sprecyzować w jakim rejonie działa firma lokalna, a tym samym wzmocnić pozycje naszej strony na słowo związane z określoną usługą i województwem lub miastem. Często taka modyfikacja daje nam kilkukrotny wzrost ilości klientów ponieważ strona nagle zaczyna pojawiać się na sprecyzowane zapytania w wyszukiwarce Google.
TITLE: Mechanik Gdańsk – {Nazwa firmy}
TITLE: Zakład mechaniki samochodowej w Gdańsku – {Nazwa firmy}
TITLE: Mechanika samochodowa Gdańsk – {Nazwa firmy}
TITLE: Naprawa aut Gdańsk – {Nazwa firmy}
2. Kolejną modyfikacją jest umieszczenie pełnego adresu do firmy jako elementu globalnego występującego na każdej podstronie.
Jeżeli firma działa lokalnie w kilku miastach warto aby posiadała podstrony z podziałem na konkretne filie np.: http://www.adresstrony.pl/kontakt/oddzial-gdansk.html
Wraz z tą modyfikacją warto dodać znacznik Rich snippets o których więcej można dowiedzieć się na następującej stronie wsparcia Google: https://support.google.com/webmasters/answer/146861?hl=pl
Jeżeli wynik organiczny prowadzący do strony www to za mało warto skorzystać z usługi jaką oferuje Google Moja Firma – https://www.google.pl/business/ gdzie dodajemy naszą firmę.
Wszystkie powyższe modyfikację są podstawą dająca możliwość zaistnienia w wyszukiwarce Google – wiele firm działających lokalnie błędnie uważa internet za medium jedynie globalne i drogie. Reklama w internecie na rynku lokalnym to klucz do sukcesu. Jeżeli jesteś zainteresowany dowiedzieć się więcej złóż zapytanie na stronie KONTAKT.