Efektownie i efektywnie, czyli 10 narzędzi przydatnych (nie tylko) w Social Media

Często można spotkać się z opiniami, że praca w Social Media to tak naprawdę wrzucanie linków/obrazków na tablicę, ewentualna moderacja komentarzyczy odpowiedź na pytania użytkowników i… to tak naprawdę wszystko.

 

Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że oprócz wymienionych czynności praca w Social Media to analiza, raportowanie oraz samodzielne tworzenie ciekawych treści. Zdarza się (zwłaszcza podczas pracy w małej agencji lub freelance), że osoba pracująca na takim stanowisku to tak naprawdę multipracownik, który oprócz swoich obowiązków pełni rolę analytika, grafika, brand managera czy też speca od animacji. Dlatego warto skorzystać z narzędzi, które w jakimś stopniu ułatwią nam zarządzanie treścią, ale także uatrakcyjnieniem jej formy. Poniżej przedstawiłem 10 narzędzi, które moim zdaniem pomogą w pracy w nie tylko w mediach społecznościowych, lecz także w zadaniach niekoniecznie związanych z tą tematyką.

 

źródło: verticalresponse.com

 

  • Power Editor (https://www.facebook.com/ads/manage/powereditor/) – narzędzie, bez którego trudno jest dobrze zarządzać wieloma kontami reklamowymi na Facebooku. Przede wszystkim rozszerza on możliwości zwykłego menadżera reklam i ułatwia np. tworzenie wielu tych samych reklam/grup reklam o podobnych właściwościach. Narzędzie jest dostępne tylko na przeglądarkę Chrome, i choćby dlatego warto zainstalować tę przeglądarkę.
  • Hootsuite (https://hootsuite.com/) – kombajn do pracy w Social Media, który umożliwia planowanie postów na wiele różnych portalach społecznościowych. Mi osobiście szczególnie przydaje się do planowania postów na Twitterze (gdzie nie ma takiej możliwości podczas „zwykłego” użytkowania), oraz do wstawiania tych samych postów na platformę Google+ i Facebooka, bez konieczności przełączania się miedzy oknami.
  • Sotrender (http://www.sotrender.pl/) – kolejne narzędzie bardzo przydatne do wielu różnych kanałów Social Media. Poza wieloma statystykami i możliwością porównywania swoich działań z działaniami konkurencji uzyskujemy wiele wskazówek, które mogą zwiększyć zaangażowanie na naszych profilach. Atutem są też raporty, które można generować w panelu, a które kompleksowo opisują wszelkie działania związane z obsługiwanym profilem.

źródło: business2community.com

 

  • Brand24 (http://brand24.pl/) – Monitoring fraz to w dzisiejszych czasach po prostu konieczność. Sprawdź, gdzie, kto i co pisze o Twojej marce. Następnie przekuj krytykę w sukces oraz dowiedz się, do kogo warto kierować swoje komunikaty. Brand24 to jeden z najbardziej znanych i popularnych narzędzi w Polsce. Jeśli do tego dodać fakt, że znajomość Michała Sadowskiego w „branżuni” to praktycznie „must know”…;) W każdym razie – znam, używam i polecam. Z alternatyw: SentiOne oraz Monitori.
  • Any.do (https://web.any.do/) – Musisz zrobić projekt, dokończyć raport, napisać 3 posty na 3 różnych profilach oraz przemyśleć regulamin konkursu? Jak zapamiętać to wszystko, tak by nic nie przeoczyć? Z pomocą przychodzi aplikacja (zarówno webowa jak i mobilna) o nazwie Any.do. W prosty sposób tworzysz zadania, odhaczasz na liście i… to w zasadzie tyle. Możesz ustawić również ich cykliczność, więc np. gdy codziennie musisz zrobić pewną czynność, to nie ma potrzeby każdego dnia pisania zadania. Narzędzie proste ale za to jakie skuteczne.

źródło: blog.trello.com

 

  • Trello (https://trello.com/) – Jeśli jesteś odpowiedzialny za projekt i chcesz usystematyzować podział zadań (oraz obserwować stopień ich wykonania) warto zainteresować się aplikacją Trello. Oprócz tekstu możemy załączać różnego rodzaju pliki, które ułatwią ukończenie Podobnie jak w przypadku any.do całość jest bardzo intuicyjna i posiada wersje na urządzenia mobilne. Alternatywą może być narzędzie Asana.
  • Editor by Pixlr. com (http://apps.pixlr.com/editor/) – Dla osób przyzwyczajonych do Photoshopa jest to “must have”. Najkrócej rzecz ujmując Editor to „photoshop lite online edition” 😉 . Podobne funkcje (niekiedy inaczej nazwane) i podobny układ okna sprawiają, że możemy prosto edytować grafikę z każdego miejsca na Ziemi. Oczywiście z takiego, gdzie mamy dostęp do sieci.

źródło: canva.com

  • Canva.com (https://www.canva.com/pl_pl/)– Pozostajemy przy szeroko pojętej grafice i przechodzimy do Canvy. Jest to znane i lubiane narzędzie, pozwalające bardzo prosto tworzyć ciekawe grafiki metodą „drag and drop” (przeciągnij i upuść). Narzędzie to charakteryzuje się dużą biblioteką gotowych elementów graficznych, a jeśli nadal będzie ich za mało – spokojnie możemy dograć swoje autorskie materiały. Z tego co można przeczytać na stronie autorów, pracują oni aktualnie nad wersją „business”, która będzie płatna. W aktualnej płatne są tylko niektóre elementy graficzne.
  • Wideo.co (http://wideo.co/) – Podobniej jak w przypadku Canvy, także i tutaj tworzenie odbywa się za pomocą paru kliknięć. Animacje tworzone przez użytkownika mogą mieć różnego rodzaju animacje, przejścia oraz efekty specjalne. Całość w mechanizmie trochę przypomina mi PowerPointa (np. animacja przejść), jednak efekt końcowy jest o wiele ciekawszy. Polecane w przypadku, gdy np. znudziły się nam zwykłe oferty tworzone w Wordzie lub PowerPoincie.
  • Greenshot (http://getgreenshot.org/) – Ostatnią z polecanym przeze mnie aplikacji jest Greenshot. Aplikacja znacząco ułatwia tworzenie screenshotów (zrzutów ekranu). Możemy od razu zaznaczyć jaki obszar chcemy zaznaczyć, ustawić folder zapisywanych plików czy też zmienić format zapisywanych plików. Proste ale bardzo przydatne, a do tego w technologii Open Source. Czego chcieć więcej ;)?

 

To tak na szybko jeśli chodzi o najpotrzebniejsze produkty. Mam nadzieję, że przynajmniej w jakimś stopniu opisane narzędzia ułatwią oraz – co równie istotne – uatrakcyjnią Wam pracę, niekoniecznie w agencji reklamowej 🙂