Marketing efektywnościowy – znaczenie kreacji w kampaniach leadowych

Kampanie efektywnościowe, ze względu na swoją specyfikę oraz sposób rozliczenia są jednymi z najbardziej wartościowych kampanii (zwłaszcza z punktu widzenia Klienta 🙂 ). W kampaniach tego typu Klient rozlicza się wyłącznie za rzeczywisty efekt prowadzonych działań (np. liczbę wyświetleń reklamy, przejść na stronę, pobrań pliku, czy wypełnień formularza).

 

Jednym z rodzajów kampanii efektywnościowych są kampanie leadowe, których celem jest
dostarczenie Klientowi leadów (danych kontaktowych osób potencjalnie zainteresowanych ofertą Klienta). W przypadku kampanii prowadzonej dla naszego Klienta, są to kontakty do osób zainteresowanych skorzystaniem z oferty pożyczkowej Kas Stefczyka.

 

Ze względu na efektywnościowy charakter tego typu kampanii, najważniejszym elementem prowadzonych działań jest jakość dostarczanych leadów, czyli to jaka część osób potencjalnie zainteresowanych ofertą Klienta, finalnie zdecyduje się na skorzystanie z oferowanych usług.

 

Jakość dostarczanych leadów zależy od bardzo wielu czynników, wśród których wymienić można m.in.:

 

  • reklamowany produkt lub usługa Klienta (jego atrakcyjność w oczach potencjalnego Klienta)
  • odpowiednia budowa bannerów reklamowych (umieszczenie niezbędnych elementów m.in. cech produktu, haseł zachęcających do działania, przycisku call to action)
  • kreacje wykorzystywane w prowadzonych działaniach reklamowych (dostosowanie przekazu do oczekiwań odbiorców, pory roku, aktualnych trendów)
  • call center (jakość : szybkość kontaktu z potencjalnym Klientem, znajomość oferowanego produktu lub usługi, umiejętność odpowiedniego prowadzenia rozmowy)

Więcej informacji na temat elementów, które powinny zawierać bannery reklamowe wykorzystywane w kampaniach leadowych możecie przeczytać we wpisie Kajetana: http://www.apella.com.pl/kampania/marketing-efektywnosciowy-najwazniejsze-elementy-baneru-w-kampanii-leadowej-pnews-79.html

 

W tym wpisie skupię się na kreacjach i przekazie znajdującym się na bannerach oraz na przykładach postaram się przybliżyć rodzaje kreacji z jakich korzystamy w kampaniach leadowych prowadzonych dla Kas Stefczyka.

 

Jak wspomniałem na początku, w kampaniach efektywnościowych rozliczenie następuje za rzeczywisty efekt, dlatego najważniejszym celem prowadzonych działań jest zaangażowanie jak największej liczby odbiorców.

 

W przypadku kampanii leadowych będzie to osiągnięcie jak największej liczby kliknięć w reklamę oraz wypełnień formularza, na który zostanie przeniesiony odbiorca.

 

Chcąc osiągnąć jak najlepszy efekt musimy zatem stworzyć kreacje, które będą miały największe szanse, na zaangażowanie jak największej liczby odbiorców reklamy.

 

Rodzaje kreacji, które wykorzystujemy w kampaniach prowadzonych dla Kas Stefczyka, wraz z przykładami znajdziecie poniżej:

  • produktowe (odwołujące się do konkretnego produktu Klienta)

  • sezonowe (odwołujące się np. do pory roku)

  • związane z kampaniami Klienta

  • uniwersalne

  • mieszane (np. produktowo-sezonowe)

 

 

Jak widać tworząc kreacje z jakich będziemy korzystać w danym okresie prowadzenia kampanii, mamy co najmniej kilka możliwości. Kluczem do sukcesu jest wybranie tych, które okażą się najbardziej efektywne… ale to już temat na oddzielny wpis 🙂