Espresso, caffe latte, cappuccino, a może tradycyjna sypana lub rozpuszczalna? Dziś nie można odmówić sobie wypicia tego popularnego napoju! A do kawy polecamy przegląd projektów, w których kawa jest główną bohaterką, przygotowany przez jednego z naszych apellańskich grafików 🙂
1. Kto nie lubi w spokoju wypić kawki, gdy za oknem deszcz i bieg tłumu? Zobaczmy ciekawą, krótką animację w stylu pixel design, która swoim klimatem przypomina nieco dzieło amerykańskiego malarza E. Hoppera „Nocne marki” (Nighthawks).
Coffee in rain – gif animation
Kirokaze pixel / behance.net
2. Marka Botanical opracowała bardzo ciekawą identyfikację wizualną. Autor w swoim projekcie podkreśla inspirację, jaka płynie z natury (roślinności). Zastosowane pastelowe kolory i przyjemne zielenie stawiają kawę w nowym świetle. Jak widać, nie muszą być to zawsze zestawienia czerni, bieli i brązów przypominających ziarna kawy. Cały zestaw poza logotypami został wzbogacony o opakowania, kubek i wizytówki.
Nathan Riley
Green Chameleon / behance.net
3. Przedstawiamy także bardzo elegancki projekt identyfikacji marki kawy Le Grain Café. Siłą tej kreacji jest wykorzystanie kroju pisma dwuelementowego w nagłówkach oraz szeryfowego w logotypie marki, który został oparty na pięknych kolorowych ilustracjach w tle oraz fotografiach. Całość wzbogacają płynne kształty i gradienty.
Le Grain Café
Estudio Pum
4. Następny projekt przedstawia identyfikację kawiarni. Autor stworzył menu i kupon dla małej kawiarni w Rosji. Twórcy użyli dziurkacza jako prostego symbolu „Punktu”, który oznacza nazwę kawiarni. Blady i dość ciemny zestaw kolorystyczny opatrzony typografią składa się głównie z kroju jednoelementowego, bezszeryfowego i wersalików w kilku odmianach. Jedynie tytuł „menu” napisany bardziej wyrazistym fontem szeryfowym, literami tekstowymi na wyrazistym pomarańczowym tle odstaje od całości, co dodaje jednocześnie większego smaku. Całość zamknięta jest w tabelach pokazanych na strukturalnych papierach wraz z minimalistycznymi linearnymi ikonami. Przypomina nieco instrukcję obsługi podstawowych maszyn na zajęciach z elektrotechniki… jednak ma to swój interesujący charakter!
Olia Marchenko
Coffee Point Identity
5. Z kolei identyfikacja kawiarni Nahual’s Coffee inspirowana jest znakami Majów, które symbolizują energię, ducha i siłę oraz reprezentują i kierują każdą osobę swoim ekosystemem, tworząc równowagę w świecie. Ilustracje opakowania tworzą nowoczesne spojrzenie na starożytną wizję, która jest bardzo przyjazna, a zarazem staje się silnym sygnałem graficznym.
Agnes Studio
Gustavo Quantina
Estefania de Ros / behance.net
6. W następnym omawianym projekcie mamy do czynienia z fotomanipulacją. Prawdopodobnie celem tego zabiegu było pokazanie, jaka świeżość i energia napawa człowieka podczas picia kawy. Prosty zabieg, aby zagrać na zmysłach odbiorcy, jeszcze bardziej zwizualizować mu wspaniały zapach i aromat.
CIMA _
Coffe | My kind of cup / behance.net
7. Prostą, ale wymowną fotomanipulację zastosowano także w projekcie dla McCafe. Aby pokazać dosłownie, jak działa kawa McCafe, autor grafiki przyjrzał się z bliska oczom człowieka. Jego źrenice rozszerzyły się, a w centrum pojawiła się czarna kawa, która pobudziła zmysły.
Jaap Vliegenthart
McCafe / behance.net
Client: McCafe
Agency: TBWANEBOKO
8. Obraz, który zaprezentował markę Esquire w bardzo miły dla oka sposób – nowy produkt marki, Pumpkin Spice Latte został pokazany za pomocą typografii przy wykorzystaniu rożnych przypraw. Aby jeszcze bardziej uchwycić nastrój, autorzy dodali liście i kluczowe składniki wokół typografii. Typografia została ustawiona za pomocą fontu o nazwie „beyond the mountains”. Następnym krokiem było wycięcie go laserem w kartonie, aby stworzyć szablon, przez który została wsypana specjalna mieszanka.>
Daniel Coleman
Esquires’ Pumpkin Spice Latte / behance.net
9. Dulce Tierra to sklep z kawą inspirowany meksykańskim współczesnym architektem Luisem Barraganem. Kształty, kolory i piękna gra ze światłem to klasyczne elementy w stylu Barragana. Projekt graficzny wzbogacony jest o silne kolory i wyraziste formy geometryczne. Bardzo ciekawe złamano modernistyczne kształty pastelowymi barwami. Silnym atutem projektu jest też typografia, która ukazuje nam się w dwóch wersjach: bajkowej o silnym kontraście z wykorzystaniem minuskuł oraz delikatnej pisanej wersalikami.
Karla Heredia Martínez
Dulce Tierra / behance.net
10. Kolejny projekt to prawdziwa uczta dla oczu. Niesamowicie barwna ilustracja przedstawiająca typowe sytuacje w domu związane z piciem kawy. Trudno nie odnieść wrażenia, że projekt przypomina nieco kierunek w sztukach plastycznych, głównie malarstwie i rzeźbiarstwie, który rozwinął się we Francji na początku XX wieku. Mowa oczywiście o kubizmie, którego prekursorzy poszukiwali nowych zasad budowy przestrzennej, głównie przez charakterystyczną rezygnację z reguł perspektywy. Ponadto geometryczne uproszczenie elementów kompozycji dopełniało całość.
Oscar Alonso
Ilustración para decoración Talentum coffee / behance.net
11. Poniższe plakaty reklamowe w bardzo prosty i dosadny sposób pokazują, jaki wpływ na człowieka ma kawa i po co tak naprawdę ją pijemy, oczywiście pomijając uzależnienie od wspaniałego smaku i aromatu 🙂 Prosty komunikat jest siłą plakatu i każda osoba postronna zrozumie jego przekaz.
12. Kolejny plakat – z dawnych lat – zupełnie odbiega stylistycznie od wyżej pokazanych plakatów XXI wieku. Wszystkie plakaty z tamtych czasów projektowane i wykonywane były tradycyjnymi technikami, a ich autorami byli najczęściej malarze. W tym przypadku autorem jest artysta Leonetto Cappiello, specjalista od plakatu reklamowego, który tworzył na przełomie XVIII i XIX wieku. Plakat w duchu art nouveau (secesja) w bardzo kolorowy i dynamiczny sposób prezentuje produkt, jakim jest kawa espresso.