Profilaktyka raka piersi w reklamie społecznej

Od lat na całym świecie październik uznawany jest za miesiąc świadomości raka piersi. Każdego roku w tym czasie pojawia się wiele kampanii mających na celu zwrócenie uwagi na temat jego profilaktyki, a także okazanie solidarności z chorymi. Z tej okazji przygotowaliśmy przegląd kampanii ze świata, które w sposób subtelny, a jednocześnie dosadny zachęcają do samobadania. Jak pokazać piersi bez pokazywania piersi? Sprawdźcie.

 

Jako pierwszą prezentujemy kampanię „Spójrz na swoje”, która w delikatny i żartobliwy sposób zwraca uwagę na obserwację własnego ciała. Oszczędna w formie seria ilustracji pokazuje kobiety w galerii, wpisane w obraz piersi. Kobieta stanowi centralny punkt kompozycji.

 

 kampania-spojrz-na-swoje

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/media/print/laco_foundation_breast_2

 

Z okazji dziesięciolecia różowej wstążki w Szwajcarii zorganizowano akcję „The pink route”. Film towarzyszący kampanii pokazuje, jak tworzone były specjalne uchwyty do ścianki wspinaczkowej – różowe i w kształcie kobiecych piersi. Specjalnie stworzone na tę okazje ścianki wspinaczkowe mają podwójny przekaz: z jednej strony mierzenie się z własnymi słabościami poprzez wspinaczkę, z drugiej nawiązanie do formy samobadania piersi – dotyku dłoni.

 

 

 

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/media/experiential/pink_ribbon_the_pink_route

 

„Wszystko ma swoją cenę, oprócz twojego zdrowia”. Ikea wykorzystała swoją standardową formę przekazu i zamieniła ją w dającą do myślenia kampanię społeczną. Produkt zakrywający cenę – podkreśla komunikat słowny. Dodatkowo kolor różowy w tle, tak różny od typowych kreacji IKEA, rzuca się w oczy i zwraca uwagę przechodniów.

 

 

Źródło: https://www.behance.net/gallery/70467191/IKEA-(-Breast-cancer-awareness-)

 

Kolejna prezentowana przez nas kampania zdobyła Srebrnego Lwa w Cannes. W jednym z kobiecych czasopism umieszczono między stronami magnes z różową wstążką. Trzymając gazetę, można było wyczuć go jako lekkie zgrubienie, co swoją formą nawiązywało do samobadania. Kampania była prowadzona w Dubaju, gdzie rak piersi to temat nieobecny w publicznym dyskursie. Kobiety dotknięte tą chorobą są stygmatyzowane, a samobadanie to temat tabu.

 

 

Źródło: https://www.behance.net/gallery/254140/Cannes-Lions-Silver-Winner-(Breast-cancer-awareness)

 

„It’s about time” to kampania bazująca na minimalistycznych plakatach – skrótowe, ikoniczne rysunki nawiązujące do hasła. Białe ikony i typografię umieszczono na aplach w różnych odcieniach skóry. Dosadny przekaz doprawiony szczyptą humoru.

 

 

Źródło: http://www.raquel-tavares.com/#/breastcancercampaign/

 

Nasz przegląd kończymy kreacją stworzoną w Brazylii dla szpitala Aristides Maltez. Jest zupełnie inna od poprzednich pomysłów. Zdjęcie kobiety po amputacji piersi na ciemnym tle, tworzy dobitny przekaz. Pokazuje dramatyczny obraz, działa ostrzegawczo.

 

 

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/media/digital/hospital_aristides_maltez_breast_cancer

 

Autorka: Aleksandra Włodarczyk