Burek w reklamie – marketingowe akcje schronisk dla zwierząt

Małe, duże, łaciate i kudłate… Dziś przypada święto merdających ogonów, czyli Dzień Kundelka. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was zestawienie kilku spotów zachęcających do adopcji burków. Koniecznie przyszykujcie sobie paczkę chusteczek – i zaczynamy 😉

 

Zacznijmy od naszego rodzimego rynku – kampania „Dopasowani kompani”, której zleceniodawcą jest Fundacja Zwierzęca Polana. Kreacja w humorystyczny sposób pokazuje podejście do trudnego tematu, jakim jest niedopasowanie charakterów czworonoga z właścicielem – częstej przyczyny trafienia zwierzaka do schroniska. W kampanii udział wzięły znane z mediów postaci, m.in. Piotr Stramowski, Krystyna Czubówna, Karolina Korwin-Piotrowska czy Anita Sokołowska, występująca w poniższym spocie.

 

 

Kolejnym punktem przeglądu jest spot zrealizowany przez studentów Politechniki Wrocławskiej w ramach współpracy MPK i Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu. Filmy wyświetlane były w komunikacji miejskiej. Zwracały uwagę pasażerów na zalety adopcji dorosłego psa, wychowanego, wiernego przyjaciela, który swoje ostatnie lata chciałby przeżyć w kochającym domu – nie w schronisku.

 

Inną ciekawą akcją tego samego schroniska jest mająca miejsce przed tegorocznymi wyborami samorządowymi kampania „Twój kandydat na przyjaciela – kampania wyborcza schroniska”. Stworzone zostały plakaty przedstawiające kandydatów. Mogliśmy je podziwiać jako film na monitorach w komunikacji miejskiej we Wrocławiu czy kinie, a także na Facebooku, gdzie utworzone zostało ku temu specjalne wydarzenie, a nawet głosowanie na kandydatów.

Źródło: https://www.facebook.com/schronisko.wroclaw/

A teraz spot radiowy – jakże oryginalny i zabawny. Kampanię radiową „Pies zawsze pomaga” zrealizowano dla schroniska w Korabiewicach. Ciekawe podejście do tematu – przekazy przypominają reklamy leków – jakie dolegliwości może wyleczyć pies? Sprawdźcie sami 😉

A teraz ruszamy do Londynu, gdzie na zlecenie fundacji charytatywnej Dog Trust powstała bardzo ciekawa kreacja. Spoty pokazują psy czekające na swoją zaufaną osobę – tę wyśnioną, wymarzoną, którą możesz być właśnie Ty!

 

 

Innym spotem tej samej fundacji jest kreacja z balonowymi psiakami. Przekaz podobny, chwytający za serce – zobaczcie sami.

 

 

Kolejną ciekawą akcją promującą adopcję czworonogów jest kreacja brazylijskiej agencji Ogilvy, wspomagająca działania fundacji Petz. Wykorzystując rosnącą tendencję do niestety dość bolesnego zabiegu usuwania tatuaży z imionami byłych partnerów, zachęca do… poznania nowej miłości o tym samym imieniu. Miłość od pierwszego szczeknięcia <3

 

 

Ciekawy przekaz zaserwował nam Pedigree. Historia pokazuje czworonogi adoptowane przez więźniów wychodzących na wolność. Ludzie po odsiadce wracają do rzeczywistości, w której nie zawsze ktoś na nich czeka… Pies pomaga wówczas wypełnić pustkę po rodzinie czy przyjaciołach, nadaje sens życia, pozwala stanąć na nogi i odnaleźć się w codziennej rzeczywistości.

 

 

Pamiętacie aplikację Pokemon Go? Gracze odnajdują lokalizacje, w których ukrywają się stwory i łapią je. Wielu marketerów zauważyło w tym szansę przyciągnięcia klientów. W tę samą stronę poszła Fundacja S.O.S dla Zwierząt z Chorzowa. W oryginalny sposób zwróciła uwagę na problem bezdomnych psów. Oprawa wizualna akcji bardzo nawiązuje do Pokemon Go. Profile psów to zdjęcia czworonogów z informacją o jego wieku, charakterze, stanie zdrowia. „Weź je (na spacer) wszystkie” to akcja nakłaniająca do przyjścia do schroniska w Chorzowie i wyprowadzenia psa na spacer. Spacery mają na celu stworzenie swoistej więzi między zwierzakami a ludźmi i finalnie doprowadzić do adopcji czworonoga.

 

Źródło: https://www.facebook.com/fundacjasosdlazwierzat

Na zakończenie przesyłamy Wam serdeczne pozdrowienia, do których dołączają się nasze apellańskie adopciaki 😉