Jaka powinna być reklama na święta? Świetna! Przegląd świątecznych spotów reklamowych 2018

Last Christmas la la la la… Na pewno słyszycie już tę melodię w głowie! Zrobiło się klimatycznie, święta coraz bliżej, a prezenty spakowane. Przynajmniej taką nadzieję mają reklamodawcy, bo to oznacza, że tegoroczne świąteczne kampanie były skuteczne! Dla spóźnialskich okazji też z pewnością nie zabraknie. Zanim jednak wrócicie do codziennej gonitwy, zapraszamy do przejrzenia naszego przeglądu świątecznych kreacji. Będzie zabawnie, wzruszająco i przede wszystkim kreatywnie.

Charakterne postaci – to jest to! Wzbudzają wiele emocji i są doskonałą alternatywą dla przesłodzonych i przewidywalnych reklam, które zdecydowanie przeważają w blokach reklamowych. Na kreację z czarnym (choć wyglądającym sympatycznie) charakterem postawiła w tym roku sieć sklepów ARGOS. Nie wiem jak Wy, ale ja to kupuję!

Dla równowagi – reklama nieco bliższa rzeczywistości. Brak stereotypowych scen z ludźmi o uśmiechu numer 10. Są za to rodzinne niesnaski, upodobania kulinarne domowników, które trudno pogodzić, chęć zaistnienia w social mediach z hasztagiem #christmastime – słowem wszystko to, czego pewnie niejeden z nas w okresie świątecznym doświadcza. Jest też humor i przewrotność, którą w reklamach cenię. Brak tu odkrywczej puenty, jednak całość została naprawdę smacznie podana, z humorem i dystansem. Co ciekawe, kreacja spotkała się jednak z wieloma nieprzychylnymi komentarzami i została odebrana jako przesadnie poprawna politycznie i zbyt multikulturowa. A co Wy o niej sądzicie?

Baśnie we współczesnym wydaniu nie tylko urzekają stroną wizualną, ale też skłaniają do refleksji i zostają z nami na dłużej. Idealnym przykładem jest tegoroczna reklama Empiku, który zamiast na Mikołaja w czerwonym surducie postawił na Czerwonego Kapturka. Jak wyglądają krasnoludki, które mają do czynienia z VR-em, i co, jeśli Jaś i Małgosia nie lubią słodyczy? Obejrzyjcie tę reklamę koniecznie! A chwilę później wyłączcie komputery… Oczywiście dopiero po przeczytaniu tego wpisu do końca.

Dzieci w reklamie wzruszały i będą wzruszać. Kolejna wybrana przeze mnie kreacja nie tylko wzrusza, lecz także niestety smuci. Tegoroczny spot Armii Zbawienia dotyka powszechnego problemu niedożywienia wśród dzieci. Prosta forma i niezwykle emocjonalny przekaz.

Święta to jednak przede wszystkim czas radości, więc kolejna w zestawieniu pojawi się reklama z lekkim przymrużeniem oka. Provident swoją kreacją zaskoczył – i to zdecydowanie pozytywnie. Nie jest to sztampowa reklama instytucji finansowej, a humorystyczny aspekt, choć dość prosty, z pewnością działa. Jest świątecznie, zabawnie, a przy tym nienachalnie.

A skoro o humorze mowa, to w tym zestawieniu nie może zabraknąć tegorocznej kreacji reklamowej KFC! Angielskie powiedzenie Don’t be a chicken, czyli Nie bądź tchórzem nabiera nowego znaczenia!

Było zabawnie, będzie na poważnie. Marka John Lewis & Partners wypuściła na rynek reklamę z Eltonem Johnem. Kreacja spotkała się z wieloma pozytywnymi opiniami. Ja z kolei nie kupuję jej w ogóle. Trudno mi dostrzec tutaj emocje i prawdziwość kreacji. I wcale nie chodzi o to, że nie jestem fanką Eltona! 😉 A co Wy sądzicie?

Na rynku dość szybko pojawiła się odpowiedź na tę kreację. I ta przemawia do mnie zdecydowanie bardziej! Waitrose & Partners, chapeau baus!

Fabryka Świętego Mikołaja w supermarkecie? Czemu nie! I to jak za dotknięciem magicznej… wajchy. Taką atrakcję dla swoich klientów przygotowała sieć sklepów EDEKA. Klienci jednego z nich mogli podczas zakupów wybierać poziom świątecznego nastroju, a w zależności od ich wyboru dookoła pojawiało się coraz więcej świątecznych elementów. Polecam fragment z poirytowanym krasnalem!

Przed świętami Bożego Narodzenia nie brak nam obowiązków, dlatego pora kończyć zestawienie. Najlepiej mocnym akcentem. Reklama Erste Banku porusza do łez. Wspaniała animacja przypomina, jak ważne jest nasze wnętrze i z jak wieloma rzeczami jesteśmy w stanie poradzić sobie z pomocą przyjaciół.

I jeszcze na deser – kreacja Zalando, która skradła moje serce. Prostotą, przekazem i wielowymiarowością interpretacji.

Jakie są Wasze ulubione świąteczne reklamy? Trafiliście na taką, o której trudno Wam zapomnieć? Albo rozśmieszyła Was do rozpuku? Podzielcie się nimi w komentarzach.

 


Ewelina Karczewska-Stasik
Facebook
Twitter
LinkedIn
trwa ładowanie komentarzy Facebook

Ewelina Karczewska-Stasik

Wizerunek kobiet w reklamie bardzo kobiecy?

Ewelina Karczewska-Stasik

Marka, która zapada w… ucho

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celu otrzymywanie newslettera zawierającego informacje o nowych wpisach, aktualnościach i ofercie Apella S.A.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celu otrzymywanie newslettera zawierającego informacje o nowych wpisach, aktualnościach i ofercie Apella S.A.

FreshMail.pl