Klient: Fundacja Aby Żyć
Agencja: Apella S.A.
Zakres prac: media relations, prowadzenie biura prasowego,
monitoring mediów, organizacja spotkań prasowych,
przygotowanie poligrafii, współpraca przy zakupie powierzchni medialnej,
projekt strony www, działania w social mediach

Czas trwania: luty 2017 - listopad 2017

Szczep kleszcz

Na potrzeby Fundacji Aby Żyć, przygotowaliśmy społeczną kampanię edukacyjną poświęconą zagrożeniem, jakim jest Kleszczowe Zapalenie Mózgu. Podczas kilkumiesięcznej kampanii "Szczep kleszcz" prowadziliśmy szerokie działania z zakresu Public Relations, zmierzające do zwiększenia zainteresowania tematyką Kleszczowego Zapalenia Mózgu. Zaowocowały one publikacją kilku tysięcy artykułów oraz pojawieniem się audycji radiowych i telewizyjnych w mediach ogólnopolskich, regionalnych oraz specjalistycznych.

 

W ramach akcji utworzyliśmy specjalną stronę internetową szczepkleszcz.pl, mająca pełnić funkcje kompendium wiedzy o chorobach przenoszonych przez kleszcze oraz najlepszych praktyk prewencyjnych.

 

W trakcie kampanii zaprojektowaliśmy i przekazaliśmy samorządom kilkadziesiąt tysięcy ulotek oraz tabliczek informacyjnych.
Dystrybucja ulotek prowadzona była również na terenie warszawskiego ogrodu zoologicznego oraz podczas 27. Biegu Konstytucji 3 Maja w Warszawie. Podjęte działania zaowocowały przekazaniem kilku tysięcy ulotek dla rodzin odwiedzających zoo oraz uczestników i obserwatorów biegu.

 

W województwach mazowieckim, podlaskim i warmińsko-mazurskim przeprowadziliśmy kampanię outdoorową (30 billboardów, 30 citylightów) oraz zrealizowaliśmy kampanię informacyjną na ekranach w placówkach medycznych (124 monitory w 49 placówkach). Prowadziliśmy również była emisję spotów na monitorach Infoscreen w warszawskim metrze.

 

Przeprowadziliśmy również współpracę z blogerami i vlogerami, którzy na różnych tematycznych blogach i vlogach (m.in. parenting, ogrodnictwo, turystyka) informowali o problemach związanych z kleszczami i odkleszczowymi chorobami.

Przez cały czas aktywnie prowadziliśmy też działania organiczne i płatne w mediach społecznościowych (FB, Youtube, TT).

 

Wyprodukowaliśmy film ukazujący losy chłopca ukąszonego przez zarażonego kleszcza.