Klient: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
Agencja: Apella S.A.
Zakres prac: koncepcja, kreacja, copywriting,
scenariusze spotów, przygotowanie poligrafii
Produkcja: Maj Film Produkcja Filmowa
Data startu: październik 2018

Główna nagroda w konkursie adFM AWARDS 2018

Spot radiowy, będący częścią kampanii „Nie skreślaj życia tak prędko” otrzymał główną nagrodę 2. edycji konkursu kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS 2018.

W opinii jurorów konkursu "akcja ta jest wzorcową kampanią społeczną: wywołuje emocje, porusza, trafia z przekazem w sedno problemu, pokazuje, jakie zachowania powinniśmy zmienić".

Konkurs kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS wyróżnia projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy.

„Nie skreślaj życia tak prędko” - spot radiowy

Nie skreślaj życia tak prędko

Dla Ministerstwa Infrastruktury oraz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowaliśmy ogólnopolską crossmediową kampanię społeczną poświęcona nadmiernej prędkości, która stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na polskich drogach. Motywem przewodnim kampanii jest „nieszczęśliwy numer”, o którym wypowiadają się bohaterowie. Okazuje się, że każdy z numerów oznacza prędkość auta w momencie wypadku drogowego.
Głównym przekazem kampanii jest spot telewizyjny emitowany w większości ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz sieci kin. Przekaz został także uzupełniony o reklamy radiowe.

Nasze hasło „Nie skreślaj życia tak prędko” w dosłownym przekazie przestrzega odbiorcę przed skutkami nieodpowiedniego zachowania na drodze. Słowo „prędko” nawiązuje nie tylko do natychmiastowych konsekwencji, ale też do przyczyny – nadmiernej prędkości. „Skreślanie życia” stanowi pewną grę słów – wiąże się z motywem przewodnim spotu, czyli „nieszczęśliwym numerem”, o którym opowiadają bohaterowie. Zazwyczaj swoje „szczęśliwe numery” skreśla się na loterii. W tej sytuacji „nieszczęśliwe numery” mogą „skreślić” czyjeś życie.

„Nie skreślaj życia tak prędko” - spot wideo

Jak powstawała realizacja?

Aby jak najlepiej dotrzeć do świadomości odbiorców, opracowaliśmy spot w taki sposób, aby na długo zapadał w pamięci. Chcieliśmy ich zaintrygować a następnie zasmucić i skłonić do refleksji. Zależało nam, aby cała uwaga odbiorców skupiała się na bohaterach i ich autentyczności, dlatego ograniczyliśmy scenografię i rekwizyty do minimum. Aby wzmocnić przekaz, w spocie wykorzystaliśmy prawdziwe nagrania z wypadków drogowych.