Klient: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
Agencja: Apella S.A.
Zakres prac: koncepcja, kreacja, copywriting,
scenariusze spotów, przygotowanie poligrafii
Produkcja: Maj Film Produkcja Filmowa
Data startu: październik 2018
Spot radiowy, będący częścią kampanii „Nie skreślaj życia tak prędko” otrzymał główną nagrodę 2. edycji konkursu kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS 2018.
W opinii jurorów konkursu "akcja ta jest wzorcową kampanią społeczną: wywołuje emocje, porusza, trafia z przekazem w sedno problemu, pokazuje, jakie zachowania powinniśmy zmienić".
Konkurs kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS wyróżnia projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy.
Dla Ministerstwa Infrastruktury oraz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowaliśmy ogólnopolską crossmediową kampanię społeczną poświęcona nadmiernej prędkości, która stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na polskich drogach. Motywem przewodnim kampanii jest „nieszczęśliwy numer”, o którym wypowiadają się bohaterowie. Okazuje się, że każdy z numerów oznacza prędkość auta w momencie wypadku drogowego.
Głównym przekazem kampanii jest spot telewizyjny emitowany w większości ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz sieci kin. Przekaz został także uzupełniony o reklamy radiowe.
Nasze hasło „Nie skreślaj życia tak prędko” w dosłownym przekazie przestrzega odbiorcę przed skutkami nieodpowiedniego zachowania na drodze. Słowo „prędko” nawiązuje nie tylko do natychmiastowych konsekwencji, ale też do przyczyny – nadmiernej prędkości. „Skreślanie życia” stanowi pewną grę słów – wiąże się z motywem przewodnim spotu, czyli „nieszczęśliwym numerem”, o którym opowiadają bohaterowie. Zazwyczaj swoje „szczęśliwe numery” skreśla się na loterii. W tej sytuacji „nieszczęśliwe numery” mogą „skreślić” czyjeś życie.
Aby jak najlepiej dotrzeć do świadomości odbiorców, opracowaliśmy spot w taki sposób, aby na długo zapadał w pamięci. Chcieliśmy ich zaintrygować a następnie zasmucić i skłonić do refleksji. Zależało nam, aby cała uwaga odbiorców skupiała się na bohaterach i ich autentyczności, dlatego ograniczyliśmy scenografię i rekwizyty do minimum. Aby wzmocnić przekaz, w spocie wykorzystaliśmy prawdziwe nagrania z wypadków drogowych.