Klient: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
Agencja: Apella S.A.
Zakres prac: koncepcja, kreacja, copywriting,
scenariusze spotów, przygotowanie poligrafii
Produkcja: Maj Film Produkcja Filmowa
Data startu: październik 2018
Produkcja: Amigos Media
Planowanie i zakup mediów: Dom Mediowy Zenit
Data startu: Marzec 2017

Nie skreślaj życia tak prędko

Dla Ministerstwa Infrastruktury oraz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowaliśmy ogólnopolską crossmediową kampanię społeczną poświęcona nadmiernej prędkości, która stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na polskich drogach. Motywem przewodnim kampanii jest „nieszczęśliwy numer”, o którym wypowiadają się bohaterowie. Okazuje się, że każdy z numerów oznacza prędkość auta w momencie wypadku drogowego.
Głównym przekazem kampanii jest spot telewizyjny emitowany w większości ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz sieci kin. Przekaz został także uzupełniony o reklamy radiowe.

Nasze hasło „Nie skreślaj życia tak prędko” w dosłownym przekazie przestrzega odbiorcę przed skutkami nieodpowiedniego zachowania na drodze. Słowo „prędko” nawiązuje nie tylko do natychmiastowych konsekwencji, ale też do przyczyny – nadmiernej prędkości. „Skreślanie życia” stanowi pewną grę słów – wiąże się z motywem przewodnim spotu, czyli „nieszczęśliwym numerem”, o którym opowiadają bohaterowie. Zazwyczaj swoje „szczęśliwe numery” skreśla się na loterii. W tej sytuacji „nieszczęśliwe numery” mogą „skreślić” czyjeś życie.

Jak powstawała realizacja?

Aby jak najlepiej dotrzeć do świadomości odbiorców, opracowaliśmy spot w taki sposób, aby na długo zapadał w pamięci. Chcieliśmy ich zaintrygować a następnie zasmucić i skłonić do refleksji. Zależało nam, aby cała uwaga odbiorców skupiała się na bohaterach i ich autentyczności, dlatego ograniczyliśmy scenografię i rekwizyty do minimum. Aby wzmocnić przekaz, w spocie wykorzystaliśmy prawdziwe nagrania z wypadków drogowych.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celu otrzymywanie newslettera zawierającego informacje o nowych wpisach, aktualnościach i ofercie Apella S.A.

FreshMail.pl