ZGŁOSZENIA WEWNĘTRZNE
Niniejszym informujemy, że w Apelli S.A. z dniem 25 września 2024 roku zacznie obowiązywać Procedura zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych.
Co może być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego?
1. Przedmiotem Zgłoszenia wewnętrznego mogą być naruszenia prawa, to jest działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, a dotyczące:
1) korupcji;
2) zamówień publicznych;
3) usług, produktów i rynków finansowych;
4) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
5) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
6) bezpieczeństwa transportu;
7) ochrony środowiska;
8) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
9) bezpieczeństwa żywności i pasz;
10) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
11) zdrowia publicznego;
12) ochrony konsumentów;
13) ochrony prywatności i danych osobowych;
14) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
15) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczpospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
16) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
17) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela występujących w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązanych z dziedzinami wskazanymi powyżej, w pkt. 1 – 16.
2. Przedmiotem Zgłoszenia wewnętrznego mogą być także naruszenia obowiązujących w Apelli S.A. regulacji wewnętrznych, w tym w szczególności Wewnętrznej Procedury Przeciwdziałania Mobbingowi i Dyskryminacji w Apella S.A. w Gdyni z dnia 2 stycznia 2018 roku.
Jak dokonywać zgłoszeń wewnętrznych?
1. Zgłoszenia wewnętrznego ewentualnego naruszenia prawa z obszaru wskazanego powyżej, można dokonać za pośrednictwem dedykowanego, bezpiecznego adresu e-mail zgloszenie@apella.com.pl.