Remarketing w Google Analytics

Czym jest remarketing w Google? To bardzo opłacalny sposób, aby poszerzyć i utrwalić zasięg działań reklamowych poprzez ponowne dotarcie do potencjalnych klientów naszej witryny. A przedstawienie klientom targetowanego przekazu reklamowego usług i produktów pozwala w prosty sposób obniżyć koszt kampanii, czyli CPC, i zwiększyć konwersję nawet o 300%!

 

Sposobem na to jest zbieranie list użytkowników w Google Analytics, których wizyta na stronie jest zapisywana. Możemy dokładnie weryfikować wizytę pod kątem strony (produktu lub usługi), która ich zainteresowała, czasu spędzonego na stronie, realizacji celu lub jego braku. Wszystko po to, aby pokazać klientowi ukierunkowane reklamy w sieci reklamowej Google (poprzez Google AdWords) w odniesieniu do produktów lub usług, którymi wykazali wcześniej zainteresowanie.

Oto kierunki wykorzystania remarketingu w kampanii AdWords:

  • Zebranie listy kupujących, którzy umieścili produkty w swoim koszyku, ale nie dokonali zakupu – taka lista pozwoli przypomnieć potencjalnym klientom o produktach w ich koszyku, zachęcając do powrotu i zakupu.
  • Zebranie listy kupujących korzystających z porównywarki produktów – poprzez analizę porównywanych produktów wyświetlamy reklamy z recenzjami produktu – pomagamy w wyborze i przyśpieszamy proces zakupowy.
  • Zebranie listy klientów, którzy dokonali zakupu w przeszłości – przypomnienie im o swojej ofercie, proponując dodatki do zakupionego produktu lub specjalną ofertę skierowaną specjalnie do stałych klientów.
  • Łączenie list remarketingowych z parametrami typu lokalizacja, płeć i dodatkowe zainteresowania.

Dlaczego remarketing się opłaca?

 

  • Do 300% konwersji więcej (w porównaniu do standardowych reklam w sieci reklamowej AdWords – na podstawie danych Google z 2012 r.).
  • Obniżenia kosztów konwersji CPA i zwiększenie współczynnika kliknięć CTR.
  • Zwiększenie współczynnika zaangażowania i ilości powracających klientów.
  • Kierowanie reklamy targetowanej na ścisłe zainteresowania i potrzeby.
  • Brak potrzeby dodawania dodatkowych kodów remarketingu, wszystko dostępne w jednym kodzie Google Analytics.

 

Jak działa remarketing?

 

Remarketing pomaga wykorzystać ruch wygenerowany przez odwiedzających do nowych celów biznesowych. Użytkownik odwiedzający witrynę zostaje dołączony do listy na określony okres czasu. Zostaje dodany do grup potencjalnych klientów, które możemy wykorzystać do naszych działań reklamowych. Poprzez uruchomienie remarketingu można skorzystać z predefiniowanych list remarketingu w AdWords lub utworzonych list w Google Analytics. Następnie należy wybrać listy remarketingu w AdWords i utworzyć ukierunkowane kampanie.

 

Warunki remarketingu

 

Istnieją ważne warunki, o których należy pamiętać i z którymi należy się zapoznać przed wdrożeniem Google remarketingu.

 

  • Zgadzamy się z umową Google Analytics (nie są wymagane żadne szczególne działania poza przestrzeganiem zawartych zasad).
  • Zgadzamy się z Google Analytics – Reklamy displayowe a polityka prywatności (brak konkretnych działań z wyjątkiem aktualizacji polityki prywatności i przestrzegania zawartych zasad).
  • Dostęp do Google Analytics jako Administrator (tylko administratorzy mogą zobaczyć „Listy remarketingowe” w karcie interfejsu zarządzania GA).
  • Połączenie konta AdWords (należy połączyć co najmniej jedno konto) z kontem Google Analytics.
  • Aktualizacja polityki prywatności na stronie WWW.
  • Aktualizacja kodu śledzenia usługi Google Analytics.

Aktualizacja kodu śledzenia usługi Google Analytics

 

Aby rozpocząć zbieranie odpowiednich danych do list, wymagane jest wprowadzenie drobnej korekty w kodzie śledzenia Google Analytics.

 

Znajdź ten fragment kodu:

ga.src = („https:” == document.location.protocol „https://ssl”: „http://”) + „google-analytics.com/ga.js”;

 

Zamień na ten kod:

ga.src = („https:” == document.location.protocol „https://”: „http://”) + „stats.g.doubleclick.net/dc.js”;

 

Przykład zmiany kodu jest kompatybilny z wersjami synchroniczną i asynchroniczną kodu Google Analytics.

 

Gdzie tworzyć listy remarketingu?

 

Po wybraniu konta/profilu, udać się do sekcji Administrator, w której można wybrać usługę o nazwie „Remarketing”, a następnie „Listy”. Aby dodać nową listę klikamy: „+ Nowa lista remarketingowa”.

Tutaj można wybrać jeden z czterech dostępnych typów remarketingu:

  • Wszyscy użytkownicy mojej witryny.
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili określoną stronę lub sekcję w mojej witrynie (np. strona główna, strona docelowa, koszyk).
  • Wszyscy użytkownicy, którzy zrealizowali cel konwersji.
  • Utwórz własny typ remarketingu za pomocą segmentów użytkowników.

Należy pamiętać, że wyobraźnia jest granicą dla list remarketingu. Możesz je definiować i kierować użytkowników poprzez:

  • Oglądaną zawartość.
  • Konkretne działania podjęte lub niepodjęte.
  • Zachowanie podjęte w jednej sesji lub na wielu sesjach.
  • Źródła odwiedzin.
  • Liczby stron wyświetlonych lub czas spędzony na stronie.