10 przykładów prezentów dla pracownika agencji interaktywnej

Ho, ho, ho! Wprawdzie Mikołajki już za nami, ale jeśli nie trafiliście z prezentem w ostatnią sobotę, podpowiemy Wam jak się zrehabilitować i co podłożyć pod choinką bliskim pracujących w branży e-marketingu.[1] Robienie niespodzianek ludziom z tej branży jest trudne – to osoby, które są zawsze na bieżąco z nowinkami i technologią, więc ciężko ich zaskoczyć, ale przejdźmy do rzeczy.

 

1. Smartfonowe gadżety

Marketingowcy rzadko rozstają się z telefonem… nawet na urlopie 😉 dlatego na pewno ucieszy ich każdy gadżet związany z ich ulubionym smartfonem, phabletem czy tabletem. Może być to jakieś eleganckie wdzianko (etui), przenośna, uniwersalna (na kilka urządzeń) ładowarka do baterii (najlepiej taka solarna!), albo po prostu ładowarka samochodowa (jeśli jeszcze jej nie mają). W zeszłym roku popularne były specjalne rękawiczki umożliwiające obsługę smartfona zimą, bez ściągania „ocieplaczy” z rąk – równie przydatny prezent i to nie tylko dla geeków, ale dla rodziców i przyjaciół również – żeby nie wykręcali się zimną temperaturą na dworze, kiedy nie odbierają od Was telefonów 😉

 

Rok 2014 zdecydowanie należał do #selfie – zwykła fota z ręki to już nie to samo, co zdjęcie zrobione z uchwytu z przyciskiem tzw. monopodem, który pomoże ogarnąć więcej krajobrazu i znajomych na raz!

 

Źródło: http://petapixel.com/2014/08/18/selfie-stick-takes-rooftopping-self-portraits-next-level-crazy/ 

 

2. Kapcie

Nie okłamujmy się, praca w marketingu – szczególnie internetowym – to nienormowane godziny pracy. Dlatego aby Twoi bliscy spędzili miło czas przy biurku i wygodnie dreptało im się po kawę, kup im… kapcie! Eleganckie, oddychające, trzymające ciepło, czy klasyczne „basenówki” na styropianowej podeszwie – model i rozmiar dobierz indywidualnie.

 

 3. Kulturalne kody

Za siedmioma briefami, za siedmioma kapaniami, każdy z nas ma chwilę na dobrą książkę lub odsłuchanie nowej płyty. Mając na uwadze totalny brak czasu na bieganie do księgarni czy oddawanie się długi researchom płyt w sklepach, proponuję kupić najbliższym kartę podarunkową np. do spotyfi lub na e-booki, które będzie można odtworzyć na telefonie czy tablecie. Posiadaczy produktów Apple ucieszy karta podarunkowa do iTunes, za którą będą mogli kupić w Storze czego dusza zapragnie 🙂

 

 4. Dostęp do chmury

Jesteśmy społeczeństwem coraz bardziej mobilnym – dziś jesteśmy w Gdyni, ale jutro w Warszawie, a w weekend w Londynie. Nie zawsze i wszędzie możemy zabrać ze sobą prywatny komputer, albo urządzenie, na którym zmieścimy filmy, zdjęcia, muzykę itd. Co zrobić żeby mieć to wszystko zawsze i wszędzie pod ręką? Umieścić je w chmurze. Świetny pomysł nie tylko dla mobilnych osób, ale też takich, którzy często niszczą lub gubią sprzęt 😉 i boją się o utratę danych.

Sam dostęp do chmury to jednak mało. Zaskocz znajomych i wrzuć na ich przyszły prezent Wasze zdjęcia z wakacji, dodaj ciekawe raporty branżowe, e-booki, lub wrzuć tam muzykę czy film, który najbardziej kojarzy Ci się z tą osobą.

Nie wiesz jak wybrać chmurę? Nie ma problemu – kup dysk przenośny o pojemności liczonej w terabajtach – taki prezent będzie równie praktyczny 🙂

 

5. Marketingowiec też człowiek, jeść musi.

Notoryczny brak czasu i pęd życia powoduje, że nie zawsze dbamy o to co jemy. Ale sprezentowanie obdarowywanemu eleganckiego i użytecznego lunchboxa powinno go zachęcić do przygotowywania sobie smacznych posiłków w domu. 

 

www.cooldudestuff.com

 

http://potravel.pl/2013/09/24/gadzety-kuchenne-lunch-box/

 

Jeśli nasz konsument posiada już swoje ulubione pudełko, warto pomyśleć o kubku termicznym z logotypem ulubionej firmy postaci z filmu czy komiksu lub śmiesznym hasłem – w końcu picie kawy/herbaty ma być przyjemnością 😉

 

https://www.etsy.com/listing/194267771/macbook-inspired-apple-logo-symbol-art?ref=market

 

6. Daj mu się wyróżnić – WLEPKI!

W tym punkcie będę przemawiać głównie we własnym imieniu – uwielbiam obklejać ciekawymi naklejkami notesy, sprzęt, tablice, kalendarze etc. Jeśli trafisz gdzieś na fajny zestaw wlep – kupuj! Ostatnio wpadły mi w oko naklejki na klawiaturę (ponieważ na mojej już prawie w ogóle nie widać liter!)

 

https://www.mybaze.com/pl/buy/category/akcesoria-do-laptopa

 

Wasz znajomy uczy się japońskiego? Dla niego też się coś znajdzie:

https://www.mybaze.com/pl/product/472649/naklejka-na-klawiature-alfabet-japonski

 

7. Jak nie wlepki to koszulki.

Na koszulkowo.com czy cupsell.pl znajdziecie koszulki ze znanymi i zabawnymi tylko dla ludzi z branży hasłami, obrazkami czy memami. Wy możecie nie rozumieć tych żartów, ale obdarowany koszulką z napisem „Dziwne, u mnie działa” programista będzie w niej dumnie paradował po pracy 🙂

 

http://koszulkowo.com/produkt/dziwne-u-mnie-dziala

 

http://cupsell.pl/produkt/421928-Keep-calm-koszulka-damska.html

 

Koszulki z obrazkami nawiązującymi do branżowych sytuacji są dość uniwersalnym pomysłem, który zawsze się sprawdza… pod warunkiem, że znacie rozmiar J

 

8. Edukacja

Początek roku w naszej branży oznacz liczne spotkania i eventy. Poszukaj w Internecie wydarzeń marketingowych w styczniu, lutym, marcu i sprezentuj wejściówkę J lub się do niej dołóż! Mimo, że e-marketingowcy to osoby pracujące i konsumujące większość rzeczy on-line, to są wśród nas tacy, którzy lubią mieć na półce klasyczne pozycje dot. marketingu, słowniki np. „Słownik terminologii marketingowej angielsko-polski/polsko-angielski” albo „Słownik telekomunikacji i informatyki. Angielsko-polski/polsko-angielski” lub poradniki. Na stronie wydawnictw takich jak Helion czy OnePress na pewno w bestsellerach znajdziesz kultowe pozycje – upewnij się jednak wcześniej, że dana pozycja nie widnieje już na regale obdarowywanego.

 

Dobrym pomysłem jest również wykupienie kursu on-line np. podstaw programowania czy obsługi programów graficznych. Pracując w mediach on-line taka wiedza zawsze się przydaje 🙂

 

 

9. Sprzęt!

Prezent wersja PRO, dla zasobnego portfela lub „cioci z ameryki”. Nowy laptop, najnowszy model ulubionego smartfona czy wysokiej klasy tablet z dużą ilością pamięci i bezprzewodowym Internetem, to prezenty, które trzeba wcześniej zbadać, aby przypadkiem nie kupić czegoś co obdarowywany już posiada.

 

 

10. DRON

Patrząc na wcześniejsze punkty, mam wrażenie, że robienie prezentu paniom nie stanowi problemu, natomiast z panami nie jest już tak prosto. Kiedy robiłam research, jaki branżowy prezent życzyliby sobie koledzy z biura, nieoczekiwanie jednogłośnie zadeklarowali DRONa. Pewnie będą chcieli wykorzystać go do jakiś badań. Marketingowych 😉

 

 

Podsumowując, pracownicy agencji interaktywnych lubią gadżety, nowe technologie i memy. Lubią też jeść i pić kawę. Warto pamiętać, że prezenty należą się tylko grzecznym pracownikom, serdecznym kolegom i życzliwym, biurkowym sąsiadom. Obowiązkowo, prezenty powinny być zakupione w Internecie – dlatego koniecznie zamów je szybciej!

I pamiętaj, że niezależnie od tego na zakup jakiego prezentu się zdecydujesz, liczy się pamięć i Wasza relacja, a satysfakcja z prezentu pojawi się sama 🙂

 

Wesołych świąt i wielu pozytywnych doświadczeń! Ho, ho, ho!

 

[1] Wpis ma charakter bardzo subiektywny i stanowi uśrednioną wish listę znajomych pracujących w branży new media. Dodatkowo wpisu nie należy traktować jako reklamy zamieszczonych w nim produktów.